Magyar leiras:

Tibet és a Zsang Zsung Birodalom ősi hagyománya, a bön szerint a szamszarikus létforma hat létbirodalomból épül fel, amelyek az öt méregből keletkeznek. A haragból a pokol, a ragaszkodásból a sóvárgó szellemek (préták) világa, a nem-tudásból/tompaságból az állatok világa, míg az irigységből az emberek, a gőgből pedig a hadakozó félistenek birodalma. A hatodik, az istenek világa az öt méreg egyfajta egyvelege, amelyet a saját magas állapotához való finom ragaszkodás és lustaság jellemez.

A bön és buddhista hagyományok szerint senki nem érheti el a megvilágosodást, ameddig nem tisztul meg a hat világot generáló negatív érzelmektől, ezért ez a gyakorlat minden tibeti hagyományvonalban kiemelt jelentőségű, és közvetlenül a felébredésre irányul, azonban már ezt megelőzően is képes arra, hogy gyakorlója számára egy nyitottabb, tudatosabb és szabadabb életet biztosítson.

Ez a gyakorlat a szenvedés gyökérmérgeire, azaz a hat romboló érzelemre összpontosít, amely akadályozza a megvilágosodást. Ezek: a harag, a mohóság, a nemtudás, a féltékenység, a gőg és a lustaság. A meditáció során a szokássá vált mintáinkra nézünk rá, felismerjük, tudatosítjuk őket, hogy azok ne irányítsanak minket öntudatlanul. Ezután a Buddhák megvilágosodott energiáit segítségül hívva megtisztítjuk a mintáinkat, majd a szeretet, a nagylelkűség, a bölcsesség, nyitottság, nyugalom és együttérzés ellenszerével átalakítjuk azokat. Őszinte motivációt hozunk létre, hogy velünk együtt minden érző lény szabaduljon meg a szenvedéstől. A hat világ gyakorlata mély gyógyító és átalakító hatással bír, és hagyományosan a dzogcsen kontempláció bevezető gyakorlataként végzik.

Tenzin Wangyal Rinpocse idei tanításában ebbe a gyakorlatba vezeti be a résztvevőket, a nyugati hallgatóság számára is befogadható és elsajátítható módon.

* A programváltoztatás jogát fenntartjuk. A tanítás pontos témáját, az előrehaladás mértékét Tenzin Wangyal Rinpocse határozza meg.

szervező | Ligmincha Magyarország