Magyar leiras:

Tájékoztatjuk látogatóinkat, hogy a február 7-i Madeleine Peyroux koncert elhalasztva, későbbi időpontban kerül megtartásra.

Észrevételeikkel és további információkért, kérjük, forduljanak a koncertet szervező cég felé:
Get Closer Concerts Kft.
hello@getcloserconcerts.com

Együttműködésüket és megértésüket megköszönve,
MOMkult
____________________________________________

Felhívjuk látogatóink szíves figyelmét, hogy a MOMkult épületében a maszkviselés kötelező!
________________________________________________________________________________________


Madeline Peyroux 16 évesen Párizs utcáin kezdte énekesi karrierjét álmodozó utcai zenészként, és leginkább ehhez a korszakhoz nyúl vissza a “Careless Love Forever” című európai turnéján.

Edith Piaf énekesnőhöz hasonlóan Madeleine Peyroux is tizenéves korában Párizs forgalmas utcáin zenélt. A “kis verébhez” hasonlóan Madeleine is összebarátkozott a város utcazenészeivel, és a latin negyedet választotta első fellépései színpadává. Évekkel később Peyroux Piaf-ot említette, mint aki a zenéjére legnagyobb hatással volt, rögzített is egy feldolgozást a La Vie En Rose című klasszikusból.

A kíváncsi tinédzser lógni kezdett az iskolából, hogy Párizs latin negyedébe járjon, ahol utcazenészek éltek, és meg akarta ismerni a zenéjüket és az életmódjukat. A rettenthetetlen tinédzser 16 évesen csatlakozott a Lost Wandering Blues and Jazz Bandhez, amellyel bejárta Európa utcáit, felfedezte Bessie Smith és Billie Holiday zenéjét, miközben “mohón összeszedett minden dalt és minden gitárjátékot”, amit csak tudott.

A kétéves turné-kaland Madeleine Peyroux-t egy életre kreatív útra terelte. 1991-ben a zenekar New Yorkba utazott, ahol Madeleine egyedülálló tehetségére felfigyelt Yves Beauvais, az Atlantic Records munkatársa. A fiatal énekesnő visszautasította a zenei vezető első lemezszerződési ajánlatát, de néhány évvel később engedett, és 1996-ban megjelent az áttörést jelentő Dreamland című albuma.

A Dreamland 200 000 példányban kelt el, és Madeleine szürke hangját a jazz nagyjai, Billie Holiday és Ella Fitzgerald hangjához hasonlították. Az albumon a legjobb zenészek, Marc Ribot, Vernon Reid, Cyrus Chestnut, Greg Cohen, Kenny Wollesen, Regina Carter és James Carter működtek közre.

Második lemeze, a Careless Love (2004) a feldolgozások gyűjteménye volt Bob Dylantől Leonard Cohenig. A félmillió eladott példányszámmal az album az exkluzív jazz területéről a mainstream színtérre emelte Peyroux-t.

Madeline Peyroux harminc évvel a mindent meghatározó utcazenész korszaka után kilenc elbűvölő album büszke tulajdonosa. “Peyroux óriási tehetség és szinte totális intuíció. Megvan benne a képesség, hogy elérje a varázslatot. Amikor énekel és gitározik, nagyszerű dolgok történnek” – mondja Larry Klein.