Magyar leiras:

A DancePro című új sorozatban a magyar kortárs tánc már jól ismert és feltörekvőben lévő fiatal koreográfusainak munkáit láthatóak.
A sorozatban fellépő társulatok nem kötődnek színházhoz – folyton úton vannak és a világ különböző pontjain lépnek fel. Megállnak egy estére és előadásaikon beavatják a nézőket az utazásaik során megismert világokkal vagy épp azzal, ami aktuálisan körülveszi őket és nézőket. A sorozat szerkesztője: Gera Anita
Az előadást követően Gera Anita az alkotókkal beszélget.
____
Stations

Tánccal feltett kérdések, mozdulatok válasza az ember személyiségének eleve elrendeltségéről. Mennyire függ bárki is a környezete által: a vallástól, társadalmi helyzettől, állástól, neveltetéstől, oktatástól vagy párkapcsolati státuszától függetlenül mi is igazán az ember. A lecsupaszított egyén rendelkezik-e önálló személyiséggel, vagy elkerülhetetlenül határozzák-e meg őt a szabadon választott habitusok, élethelyzetek, illetve a külső tényezők.

Szereplők: Kaiser Fruzsina és Wéninger Dalma
Zene: Mádi László
Fény: Fogarasi Zoltán
Alkotó: Wéninger Dalma
Az előadás a Nemzeti Kulturális Alap Imre Zoltán Programjának támogatásával jött létre.

• időtartam: 25 perc
• korosztály: 14+
• külföldiek számára is ajánlott
____
Second Sex

„A férfi a Szubjektum, a nő a Másik”.
Simone de Beauvoir kritikájában megemlíti, hogy míg a férfiakhoz olyan pozíciókat rendelnek mint a tudat, a szellem és ész, addig a nőt a történelem folyamán gyakran negatív, vagy gyengeséget tükröző jelzőkkel szokás illetni. Kiemeli még, hogy a filozófiatörténetben ellentétpárok formájában reprezentálódik a két nem ahelyett, hogy a nőt is, mint önmaga felett rendelkező szubjektum értelmeznék.
A könyv első kötete a huszadik század közepén jelent meg, azonban témája még napjainkban is izgalmas és elgondolkoztató. A 21. század társadalmi változásai különös hangsúlyt fektetnek az elfogadásra, és igyekeznek teret adni a szabadságnak akár férfias nők, vagy nőies férfiak tekintetében.
Nők vagy férfiak, mind kölcsönhatásban vagyunk, a modern kor egyik pozitív kinyilatkoztatása, hogy a női nem komplementer a férfival, nem más, nem kisebb, nem halványabb, ugyanott van, csak máshol.

Táncolják: Wéninger Dalma, Nyeste Adrienn
Fény: Szabó Dániel
Zene: Mádi László
Koreográfus: Kiss Róbert
Mentor : Duda Éva

A produkció a Műhely Alapítvány, a Nemzeti Kulturális Alap és az Emberi Erőforrások Minisztériuma támogatásával jött létre.