Magyar leiras:

Palyov Péter autodidakta módon kezdte pályáját, mestere Farkas Dániel, képzőművész volt. Palyov a kontrasztok és komplementerek szerelmese. Vásznain kísérletet tesz valódi térrétegek kialakítására, melyet vászondarabok applikálásával hoz létre. Képeire a réteges, sűrű festésmód jellemző, ez az alakos kompozíciókon sokszor válik lazúrosabbá.

Munkásságában a szentendrei táj ábrázolására tesz elsősorban kísérletet, a szín és formavilág a prizmatikusan látó művész tekintete mögül bontakozik ki.

Palyov Péter számára a valósághű városi táj ábrázolása ujjgyakorlatnak számít, művészetében azonban új látásmód és stílus bontakozik ki, mely új, geometrizáló városképein érhető tetten. Műveiben felidézi a Szentendrei Művésztelep nagy alakjainak látásmódját. Képei felidézik többek között Modok Mária vagy Ilosvai Varga István belvárosi kompozícióit.

Művei nyitottak: a művész azt szeretné, ha a nézők nem próbálnának magyarázatot keresni a látottakra, hanem mindenki szabadon élvezné az impresszionizmus fény- és színhatásainak átütő erejét.