GITÁR TRIÓ | LÁSZLÓ ATTILA, TÁTRAI TIBOR, BABOS GYULA

Három gitárművész, akik három különböző stílusban, mégis egységesen, egymás játékát kiegészítve vagy éppen ellenpontozva játszanak, stílusaik keveredésével egy egészen új hangzást hozva létre. Inspirálják egymást, tehetségük és klasszis technikájuk révén pedig átveszik a másik érzését, gondolatát, és a saját stílusukban folytatják tovább az adott zeneművet.

Babos Gyula Liszt Ferenc-díjas zenész, a magyar jazzgitárművészet első számú előadója, 2005-ben a Magyar Köztársasági Érdemrend tiszti keresztje kitüntetésben részesült.

László Attila Liszt Ferenc-díjas jazzgitáros és zeneszerző, a Magyar Jazz Szövetség egykori elnöke, a modern magyar jazz kiemelkedő képviselője, a Magyar Köztársaság Érdemes Művésze.

Tátrai Tibor Liszt Ferenc-díjas gitáros, zeneszerző, hazánk legjobb zenekaraiban játszott, a Tátrai Banddel megtöltötte a Budapest Sportcsarnokot.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestPrint this pageEmail this to someone
Részletek
Már
2017

Group’n’Swing… nem csak nőknek!

A Group’n’Swing zenekar 2016-ban számos koncerttel ünnepelte fennállásának tizedik évfordulóját.  A fellépéseket a közönség erőt és lendületet adó lelkesedése jellemezte. A márciusi 9-i koncert alkalmával, az eddig megjelent három nagylemezük dalai csendülnek fel, mely koncert egyben  bevezetője a 2017-es zenei sorozatnak.

Az koncert vendégei Kovács Kati és Éliás Gyula Jr.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestPrint this pageEmail this to someone
Részletek
Már
2017

A hegedű mesterei

Világklasszis magyar hegedűművészek közreműködésével rendez sorozatot az Anima Musicae Kamarazenekar a MOM Kulturális Központban a 2016/17. évadban.
Szerepcsere felsőfokon. Művészek egy időben, több szerepben. A hegedű mesterei című, négy alkalomból álló bérletben világklasszis hegedűművészek lépnek fel különböző szerepekben:
Pusker Júlia szólistaként, Kelemen Barnabás és Szabadi Vilmos az együttes szólistájaként, koncertmestereként, Baráti Kristóf szólistaként, a zenekar koncertmestereként és karmestereként is.

Az Anima Musicae Kamarazenekar elsődleges célja, hogy az európai és magyar klasszikus zenei tradíciókon alapulva, fiatalos frissességgel fűszerezve, új színt hozzon a hazai koncertéletbe. Az együttes a 2016/17. évadban is érdekes koncertsorozattal, színes műsorötletekkel, rendhagyó vagy éppen hagyománytisztelő programokkal várja közönségét.

A magyar hegedűs társadalom a világon egyedülálló módon olyan legendás művész professzorokkal büszkélkedhet, akik nemzetközi hírű, csodálatra méltó tanárai voltak a hegedűsöknek generációkon keresztül. Joachim József, Hubay Jenő, Auer Lipót és Flesch Károly a 19. század közepétől kezdve fantasztikus növendékek százait ontották, akik szólistaként, kamaramuzsikusként vagy koncertmesterként a világ ünnepelt művészei lettek.

A hegedű mesterei című, négy hangversenyből álló sorozat a hegedűsök bölcsőjének, a világhírű magyar hegedűiskolának állít emléket.

 

Baráti Kristóf és az Anima Musicae Kamarazenekar

Műsor:
Felix Mendelssohn: h-moll vonósszimfónia no. 10
Felix Mendelssohn: e-moll hegedűverseny op. 64
Felix Mendelssohn: A-dúr („Olasz”) szimfónia no. 4 op. 90
Baráti Kristóf Kossuth és Liszt Ferenc-díjas hegedűművész. Zenész családból származik, első hegedűtanára édesanyja, Kákonyi Borbála volt. Két és tizenkét éves kora között Venezuelában élt, nyolc évesen itt adta első zenekari kíséretes koncertjét. Hazatérve, a Zeneakadémia Kiemelt Tehetségek osztályában Szenthelyi Miklós és Tátrai Vilmos voltak tanárai. 1998-tól Párizsban tanult Eduard Wulfson irányítása alatt, aki az orosz hegedűiskola hagyományait Nathan Milsteintől, David Ojsztrahtól és Henryk Szeringtől tanulta. Baráti szédítő technikai teljesítményével és virtuozitásával generációja kiemelkedő művésze. A világ összes fontosabb koncerttermében játszott már, olyan neves karmesterek hívták szólistának, mint Gergiev, Dutoit, Saraste vagy Janowski.

További előadások: 2016. október 14., 2016. november 29., 2017. január 27.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestPrint this pageEmail this to someone
Részletek
Már
2017

Uplifting classical koncert

Az Uplifting Classical különlegessége és középpontja a korok, stílusok és népek zenéin átívelő, felemelő zeneélmény. Ehhez csatlakozik új hangzásvilágot létrehozó egyedi hangszerelése és apparátusa. Színgazdagság, derű, virtuozitás és lendület; elmélyedés, egyszerűség és szépség egyaránt jellemzi. Szerzői és előadói sokoldalúságát megmutatva hagyományos és modern egységét valósítja meg hídzeneként. Létrehozója a mitológiai égi zenészek nevét viselő Gandharvák.

A legújabb szerzemények, meglepetések és dobszólók, valamint a legnépszerűbb uplifting slágerek és filmzenék egyaránt hallhatók lesznek a koncerten.

„Hiánypótló, megnyitja a távlatokat modern és régi, könnyű, komoly és népzene között.”

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestPrint this pageEmail this to someone
Részletek
Már
2017

BUDAPEST BÁR

A hosszú, fagyos tél után ideje a könnyed, szerelmes és az örömteli daloknak. A Budapest Bár többször megjósolta, hogy Szerdán tavasz lesz, most kivételesen a szerda csütörtökre esik, de ez senkit nem fog megakadályozni abban, hogy még napokig jókedvűen dúdolja a dalokat. A nagyszerű Budapest Bár zenekar mellett ezen az estén fellép Behumi Dóri, Németh Juci, Keleti András, Kiss Tibor, Szűcs Krisztián és Mező Misi.

 

Szívbemarkoló és szívderítő dalok cigányzenei feldolgozása kitűnő zenészek és a magyar rockzene kultikus énekeseinek varázslatos előadásában. A 2007-ben eredetileg egyetlen lemezre születő Budapest Bár mára Magyarország egyik legnépszerűbb koncertzenekara, fesztiválok és nagyszínpadok rendszeres fellépője lett. A zenekar védjegyévé vált egyedi stílus gyökerei a 1920-30-as évekbeli, budapesti kávéházak világáig nyúlik vissza. Az ismert és kedvelt dalokat cigányzenei alapokon, jazz, pop, rock, klezmer és számos zenei műfaji elemmel ötvözve értelmezik újra – ezzel megteremtve egy új zenei irányzat, a gypsy lounge alapjait.

 

A Budapest Bárt Farkas Róbert alapította és vezeti. Eredeti szándéka az volt, hogy a új lendületet adjon a kávéházi cigányzene műfajának, életbentartva és megújítva a régi hagyományokat. A zenekarnak köszönhetően rég elfeledett dallamok váltak újra a köztudat, és a fiatalok kultúrájának részévé. Az együttes megalakulása óta több generációs kedvenccé vált – számos régi dalt leporoltak, elfeledetteket élesztettek újra, vagy nagyon közismerteket öltöztettek új köntösbe. Korok, kultúrák és generációk találkoznak a produkcióban – talán ezért is szeretik fiatalok és idősebbek egyaránt.

 

A régi kuplék, filmdalok és slágerek után tovább haladtak korban és tovább feszegetik a cigányzenekari hangzás határait. Hatalmas repertoárjuk mára már nagyon eklektikus – magyar és külföldi dalok mindenféle műfaját feldolgozták „budapestbárossá”.

 

Mire számíthat a közönség? A nagyszerű zenei élményen kívül egy hatalmas adag örömre! A koncert ideje alatt garantáltan úgy fogja mindenki érezni, hogy minden a lehető legnagyobb rendben van!

 

A Budapest Bár zenekar: Farkas Róbert (hegedű, gitár), Farkas Mihály (cimbalom), Ökrös Károly (harmonika, zongora), Farkas Richárd (bőgő), Kisvári Ferenc (dob)

 

Énekesek: Behumi Dóri, Németh Juci, Keleti András, Kiss Tibor, Szűcs Krisztián és Mező Misi.

 

www.budapestbar.hu

www.facebook.com/budapestbarband

www.youtube.com/budapestbar

https://instagram.com/budapest_bar

https://twitter.com/budapestbar

https://www.tumblr.com/blog/budapestbarband

 

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestPrint this pageEmail this to someone
Részletek
Már
2017

Művészek a művészekért

A “Művészek a művészekért” díjátadó jótékonysági koncert célja azon művészek elismerése és megsegítése, akik az eltelt negyven-ötven évben maradandót alkottak a magyar művészetben. Remélhetőleg ezzel a rendezvénnyel fel tudjuk kelteni a szakma és a nagyközönség érdekélődését. Minden évben öt kategóriában történik a díjazás. Az idei díjazottjaink Monori Lili, Vass Éva, Szilágyi István, Paudits Béla, Revák István. /Martyin László/
Fellépők:
• Magyar Virtuózok Kamarazenekar
• Malek Andrea – énekes
• Kökény Attila – énekes
• Molnár Levente – opera
• Tony Oprea – énekes
• Gábor Péter Yeti – énekes
• Molnár Nikolett – rúdtáncos
• Balogh József – előadóművész
• Szabó Ádám – harmonikaművész
• R.Kárpáti Péter – színművész
• A Regélő Fehér Táltos – együttes
• Bebe – énekes
• MDC – zenekar
• Leblanc Győző és Tóth Éva – duett operett énekes
• Oláh Gergő – énekes
• Koós János – színművész
• Nédó Olga – hegedűművész
• Somnakaj
• Tank Girls
• Command Art
• Angyal András és tánc csapata
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestPrint this pageEmail this to someone
Részletek
Már
2017

JOHN SCOFIELD’S „COUNTRY FOR OLD MEN” Featuring VICENTE ARCHER, SULLIVAN FORTNER & BILL STEWART | GetCloser Jazz Fest 2017

John Scofield – Country For Old Men 


John Scofield a modern jazzgitározás meghatározó  alakja, aki új projektjét jellemző öniróniával a Country For Old Men címmel látta el. Ezzel utal arra, hogy hány évtizede van a pályán és arra, hogy az amerikai country zene híres számaiból állította össze műsorát. A hetvenes évek vége óta több mint negyven szóló albumot adott ki eredeti szerzeményeivel és feldolgozásaival, megkapta a Grammy-díjat is. Nagyon sokféle stílusban alkotott, de kemény, rockos gitárhangja és dallamainak gazdagsága felismerhetővé, sőt az egész világon népszerűvé tették,  Magyarországon is már több nagysikerű koncertet adott. Teljes természetességgel készített felvételeket bebop, blues, jazz-funk, Hammond-orgonás trió, akusztikus kamarajazz és nagyzenekari felállással. Évenként körülbelül kétszáz estéje foglalt, ugyanis ilyen sokat koncertezik szerte a világon.
Új projektjén régi álmát valósítja meg, amikor tiszteletteljesen feldolgozza Hank Williams, Patti Page, Shania Twain és mások számait, átteszi őket jazz felfogásba és improvizál rájuk. A kvartettben Sullivan Fortner, New Orleans-ból származó fiatal zongorista játszik, akinek pályája üstökös-szerű emelkedést mutat. 2015-ös szólólemezét az Impulse! adta ki. Szívesen hammondozik is, mert a zene felé először a gyerekkori templom orgonájának hangja indította el. A bőgős Vicente Archer a kétezres évek elején még lediplomázott üzleti szakon, de azóta egyfolytában bőgőzik, jelenleg Scofieldon kívül Robert Glasper és Nicholas Payton zenekaraiban, miután Wynton Marsalistól Terence Blanchardon át Stanley Jordanig már rengeteg hírességgel dolgozott. A Scofielddal régi barátságban lévő dobos, Bill Stewart nagyon keresett muzsikus, Pat Metheny, Joe Lovano, Charlie Haden, Joe Henderson, Michael Brecker, Kevin Hays, Chris Potter és Lee Konitz zenekaraiban játszott, saját együttesével a kilencvenes évek közepe óta ad ki lemezeket.

John Scofield – gitár

Sullivan Fortner – orgona, zongora

Vincente Archer – bőgő

Bill Stewart – dob

 

Hazai előzenekar:

In Line

Az In Line-t, a legsikeresebb magyar jazz-rock együttest 1989-ben alapította Vasvári Pál basszusgitáros és Csepregi Gyula szaxofonos. Több mint 15 lemezt adtak ki, a két állandó tag mellett a jazzélet legnevesebbjei játszottak velük. A zenekarban több fiatal zenész is országosan ismertté vált. Az In Line-nal szerepelt zenészek illusztris névsorában ott volt többek között Szakcsi Lakatos Béla, Kőszegi Imre, Solti János, Borlai Gergő, Nagy János, Birta Miklós és Németh Ferenc. A zenekar a kilencvenes évektől felvételeket készített és koncertezett a híres amerikai vibrafonossal és marimbással, Dave Samuelsszel. 1999-ben jelent meg a Twin Lines Project című kiemelkedő CD, amelyen Samuels mellett Mike Stern, Alex Acuna és Russell Ferrante hallhatók. 2010-ben Dennis Chambers és Dean Brown vendégszereplésével koncerteztek. A magyar jazzélet nagy vesztesége volt, amikor – közel két évvel azután, hogy Csepregit elvitte a betegség – Vasvári Pál 2016 nyarán, 59 éves korában meghalt. Az In Line új inkarnációját fia, Vasvári Márton vezeti, aki 2009-ben csatlakozott a zenekarhoz. A régi tagok közül itt lesz Nagy János, sőt fia, a már több tehetségkutatón bizonyított gitáros is csatlakozott. Koncertprogramjukban új kompozíciók mellett felhangoznak az elmúlt 27 év legsikeresebb számai is.
Vasvári Márton – basszusgitár
Nagy János – zongora
Zsemlye Sándor – szaxofon
Szaniszló Richárd – vibrafon, Mallet Kat
Nagy Ábel – gitár
Mogyoró Kornél – percussion
Krecsmáry Zsolt – dob

 

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestPrint this pageEmail this to someone
Részletek
Már
2017

Richard Galliano – Ron Carter | GetCloser Jazz Fest 2017

A tangóharmonikának nincs még egy ennyire elkötelezett és elismert művésze, mint az olasz származású francia, Richard Galliano. Apja is ezen a hangszeren játszott, így kisgyerekként kezdte az ismerkedést vele. De az alapos összhangzattani tanulmányok segítették hozzá, hogy a jazzben is elfogadottá tegye, és a legnagyobb szólisták válasszák partnerüknek. 1973-ban Párizsba költözve Charles Aznavour és Juliette Gréco sanzonjainak és filmek betétdalainak megalkotásában közreműködött. Azóta a jazz legnagyobbjaival szerepelt: Chet Baker, Toots Thielemans és Philip Catherine, stb. Az argentin mester, Piazzola tanácsára a valse-musette és más tradicionális városi népzenék felé fordult, tovább gazdagítva zenei tárházát, ezután a sikerek egymást érték. Daniel Humair-rel és JeanFrançois Jenny-Clarke-kal trióban, alkalmilag pedig Jan Garbarek, Martial Solal, Gary Burton és a Brussels Jazz Orchestra voltak társai, majd Piazzola, később Nino Rota filmzene-szerző előtt is lemezzel tisztelgett. Kvartettje Gonzalo Rubalcabával, Charlie Hadennel és  Mino Cineluval tovább öregbítette hírét, egyik legújabb projektje pedig Vivaldi feldolgozásokra épül.
Kevesen képviselik Ron Carternél autentikusabban az egyetemes jazztörténetet, és aligha múlható felül, hogy összesen két és félezer lemezen hallhatjuk bőgőjátékát, melyet a májusban 80 éves művész az ötvenes évek óta rögzített. Minden bizonnyal teljes volna az a jazzlexikon, amelyet csak a partnereiből szerkesztenének meg. Nagyjából időrendben sorolva: Tommy Flanagan, Gil Evans, Lena Horne, Bill Evans, B.B. King, Dexter Gordon, Wes Montgomery, Bobby Timmons, Eric Dolphy, Cannonball Adderley, majd pedig 1963-tól öt éven át Miles Davis együttesének tagja, azóta pedig Archie Shepp, Herbie Hancock, Antonio Carlos Jobim és mások kedvenc bőgőse. Carter kezdettől fogva komoly imázsa a jazz világában tanáros megjelenésén túl abból is adódhat, hogy középiskolás korában klasszikus zenei pályára készült, csellistaként nagy tehetségnek tartották. Azonban klasszikus zenei szerződésekkel kapcsolatban akkoriban afro-amerikai származása miatt nem táplálhatott vérmes reményeket. A jazzmuzsikusok viszont nyitottan fogadták, ő pedig maradt a nagybőgőnél, amit addig csak kiegészítő kereseti forrásnak gondolt. „Megtalálni a jó hangokat, ennyi az egész” – ezt szokta mondani a riportereknek és tanítványainak. Fél évszázada pedig arra sem kell legyen gondja, hogy munkát keressen: több meghívást kap, mint amennyinek eleget tud tenni. 1972 óta saját szerzeményeit általa vezetett kisebb vagy nagyobb együttesekkel és kamarapartnerek társaságában is előadja.
Galliano és Carter 27 évvel ezelőtt hoztak létre először közös produkciót: Panamanhattan című, Párizsban rögzített duó-albumuk óriási siker lett, kifinomultságának, eleganciájának és választékosságának köszönhetően. Azóta nagyobb zenekarokkal is dolgoztak együtt, de a példátlanul sikeres duó most újra a New York-hoz és Párizshoz kötődő első lemezük repertoárjára alapozza műsora nagy részét.

Richard Galliano – tangóharmonika
Ron Carter – nagybőgő

 

Hazai előzenekar:

Vasvári String Trio

A  2001-ben Vasvári Pál által alapított String Trio az évtized sikeres magyar formációja volt, ilyen összeállítású együttesként Magyarországon úttörőnek számítanak. Első lemezük (Azur) magával ragadó és érzelmektől fűtött zeneanyagát Vasvári a Cote D’Azur-on komponálta, innen ered a cím. A MAHASZ összesítője alapján közel négyezer hordozót adtak el belőle, ezzel ez lett évtized legsikeresebb lemeze. Az alapító halála után fia, Vasvári Márton viszi tovább az együttest. A fiatal basszusgitáros édesapja mellett együtt dolgozhatott többek közt Dennis Chambersszel, Dean Brownnal, Andy Narrell-el, Paco Seryvel, Bernard Maselivel és Szakcsi Lakatos Bélával. Jelenleg Kőszegi Imre zenekarának is tagja. A gitáros Birta Miklós olyan muzsikusokkal dolgozott együtt, mint Mike Stern, Paco Sery, Mike Manieri, Eric Marienthal, Bill Evans, Gary Willis, Jeff Andrews és a Walk Away zenekar, jelenleg a Budapest Jazz Orchestra tagja. A Kodolányi János Főiskola Jazz-tanszakának művésztanára. Frankie Látó évekig élt Franciaországban, a legendás Didier Lockwood tanítványa volt. Mestere azóta is előszeretettel hívja vendégművésznek különböző produkcióiba, legutóbb a Mike Stern-Didier Lockwood Band vendégszólistája lehetett. Olyan nagyságokkal zenélhetett együtt, mint Steve Smith, Tom Kennedy, Dave Samuels vagy Sam Rivers. Itthon saját zenekarát vezeti és egyebek mellett az Eastwingnek is tagja.

Vasvári Márton – basszusgitár
Birta Miklós – gitár
Frankie Látó – hegedű


 

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestPrint this pageEmail this to someone
Részletek
Már
2017

Erik Truffaz Quartet – Doni Doni | GetCloser Jazz Fest 2017

Erik Truffaz Quartet – Doni Doni

Három év felkészülés után új felállással és új programmal, új energiákkal érkezik ismét Magyarországra kvartettje élén a svájci származású francia csodatrombitás, Erik Truffaz, aki három évtizede ontja a varázslatos, az igényesség és a közérthetőség értékeivel egyaránt felvértezett zenéit. Az alapító dobos helyét a kvartettben a fiatal New York-i Arthur Hnatek vette át, aki például a nagy feltűnést keltő Tigran Hamasyan–zenekarban volt korábban hallható. A basszusgitár szólamot Marcello Giuliani viszi, a billentyűs hangszereket 2012 óta a zenekarban Benoit Corboz kezeli. A jazz és az instrumentális pop határán rendíthetetlenül álló Truffaz ezúttal újabb világokat tett zenéjében magáévá, amikor meghívta a híres mali énekest, Rokia Traorét és a szintén mali származású népszerű francia hip-hop előadót, Oxmo Puccinót, aki már korábban is szerepelt vele együtt. A projekt címe (Lépésről lépésre) is Afrikára utal, a pszichedelikus, az elektronikus és az ősi természeti hagyomány vadonatúj és minden eddiginél hatásosabb ötvözetét jelenti. Az új Erik Truffaz Quartetben nincs elsőbbséget élvező kulturális hagyomány, éppen olyan, mint az állandóan perzsgésben lévő Ségou városa Maliban, ötletek, és benyomások, mesemondók és kézművesek, menekültek és kalandvágyók találkozóhelye és piactere.
Erik Truffaz – trombita
Benoit Corboz – billentyűs hangszerek
Marcello Giuliani – basszusgitár
Arthur Hnatek – dob

 

Hazai előzenekar:

Kárpáti Dódi Priváti Projekt

Kárpáti Dódi a Quimby zenekar trombitásaként és trollhangú énekeseként szélesebb közönség előtt is ismert, miközben igazi polihisztor: képzőművész és tanár. „A trombitálást is többnyire festői módon közelítem meg. Néha úgy érzem, semmi másra nincs időm, mint a gyakorlásra, és mikor képzőművészetet tanítok, akkor a zenéléskor szerzett tapasztalatokat is használom.” – nyilatkozta a Magyar Narancsnak. Az elektronikus improvizált zene különleges színét Kárpáti Dódi énekbeszéde adja, éteri hangulatának zálogát pedig Szaniszló Richard pszichedelikus hatású hangszerei, a Mallet Kat és vibrafonon jelentik.
Kárpáti gyerekkori barátja, Vasvári Pál 2015-ben csatlakozott a formációhoz, és ő hívta meg Kőszegi Imrét is. A Tak-tak című új lemez zenéjét Vasvári Márton szerezte Kárpáti régebbi témáira, számaira alapozva. Márton apja mellett először szintetizátoron játszott, majd átvette az ő szerepét is basszusgitáron. Vasvári Márton így írta le a kvartett működését: „Mintha Dódi egy szőnyegen állna, mi pedig ahányan vagyunk, annyifelé próbáljuk azt kirángatni alóla. Amikor elveszíti a biztonságérzetét, szenzációs dolgok történnek. A műsoridő 80, ha nem 90 százaléka teljes improvizáció, egymás gondolatait visszük tovább.”

Kárpáti Dódi – trombita, ének
Szaniszló Richárd – vibrafon, Mallet Kat
Vasvári Márton – basszusgitár, elektronika
Kőszegi Imre – dob

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestPrint this pageEmail this to someone
Részletek
Már
2017

BARTÓK 135

A Magyar Zeneiskolák és Művészeti Iskolák Szövetsége – születésének 135., halálának 70. évfordulója kapcsán – nagyszabású programsorozattal kívánja népszerűsíteni Bartók Béla, zeneszerzőt, zongoraművészt, népzenekutatót életpályájának és műveinek az ifjúság tágabb körben való megismertetésével.

A három sorozat – vetélkedő, képzőművészeti pályázat, „Bartók Maraton” – záróeseményeként kerül megrendezésre a vetélkedő döntője; a képzőművészeti pályázat díjazottjainak műveiből rendezett kiállítás és a hangverseny.

A koncert keresztmetszetet ad a zeneiskolai oktatásban használt Bartók művekből és átiratokból. A szólisták mellett többek között színpadra lépnek a Solti György Zeneiskola Vonószenekara és Kórusa, a Weiner Leó Zeneiskola Fúvószenekara, a Marcibányi téri Kodály Iskola Leánykara, valamint a Békéscsabai Hétpróbás Néptánciskola táncosai is.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestPrint this pageEmail this to someone
Részletek
Már
2017

Tuck and Patti

Tuck & Patti 1988-as „Tears of Joy” című első lemeze óta mostanáig tíz CD-t, valamint két szólógitár CD-t adott ki.
A népszerű duó az elmúlt évtizedekben többször körbeutazta Európát, és játszottak valamennyi jelentősebb jazz fesztiválon. A  North Sea Jazz Festival, az Umbria Jazz, a Montreux Jazz, a Jazz at Lugano, a Pori Jazz, valamint a Verbier Music Festival színpada mellett, nagy sikereket aratnak norvégiai, franciaországi, németországi, finnországi, ausztriai, spanyolországi, belgiumi, oroszországi és törökországi fesztiválokon és koncerteken. Önálló koncert- és klubfellépéseik mellett olyan művészekkel közösen is játszottak, mint Miles Davis, Chick Corea, Donovan, Art Ensemble of Chicago, Herbie Hancock, Diana Krall, George Benson és Simply Red.

Tuck & Patti semmilyen kategóriába nem sorolható be. A duó világszerte ismert páratlan virtuozitásáról, melyet a szeretet, a remény és a hála lelkületét hangsúlyozó, életre szóló együttműködésük szolgálatába állítottak. Interpretációikra, melyekhez sokféle forrásból merítenek alapanyagot – Patti Catchart’s saját szerzeményeit is beleértve -, hosszú karriert sikerült felépíteniük, amely több mint 25 évnyi közös éneklés és zenélés után is fejlődőképes. Zsúfolt európai turnéik mellett műhelyfoglalkozásokat és mesterkurzusokat is tartanak. Mindketten elkötelezettek a tanítás ügye és az ifjú zenészek felnövekvő generációjának oktatása iránt, a zenészek és kritikusok körében pedig régóta az improvizatív duók mérvadó mintájának tekintik őket.

A méltán elismert amerikai formáció magával ragadó előadása 11 év után lesz látható és hallható Budapesten a MOM Kulturális Központban, március 28-án. Előttük az egyszálgitáros Hangácsi Márton nyitja meg az estét.

Tuck And Patti
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestPrint this pageEmail this to someone
Részletek
Már
2017

Semmi Konferencia | Kiscsillag | Lemezbemutató koncert

A Kiscsillag, az ország legnépszerűbb art-rock zenekara idén újszerű, színházi elemeket, látványt felvonultató – a zenekar vezetője, Lovasi András meghatározása szerint ’koncertszínház’ – irányba indult el. Az Erkel Színházban debütált darab címe Semmi Konferencia.

Az előadáson a Kiscsillag szolgáltatja a zenét, mellettük pedig olyan vendégelőadók lépnek fel, mint Péterfy Bori, Falusi Mariann, Pásztor Anna (Anna and the Barbies)/Németh Juci, Varga Livius (Quimby), Likó Marcell (Vad Fruttik), Busa Pista (Irie Maffia). A vendégek olyan új dalok előadásával színesítik az előadást, amik a jövő év elején megjelenő, legújabb Kiscsillag kiadványon lesznek majd hallhatók.

“Mikor dalokat írok, mindig képeket, alakokat látok sürgölődni a dalok körül, de ezeket csak én látom. Amikor az “Idáig tudom a történetet” sorozat elkezdődött 2011-ben, az volt a cél, hogy legyen egy olyan dramaturgiai szál, amire felfűzhetjük az esteken elhangzó dalokat, hogy más is lássa, egy sztori fénytörésében hogyan csilloghatnak. A Semmi Konferencia ennek a történetnek a folytatása, de egy régi terv megvalósulása is, hiszen a történet alap sztorija kb. 10 éve megvan a fejemben, sőt anno dalok is készültek hozzá (Menetszél, Tűkön táncol). A megvalósításban nagy szerepet vállalt a feleségem, Földes Eszter, aki a darab egyik szerzője és rendezője is lett egyben. Fontos mérföldkőnek gondoljuk ezt a Kiscsillag zenekar életében, nagyon izgalmas próbafolyamaton vagyunk túl, reméljük, legalább annyi örömet okozunk vele a közönségnek, mint amennyit nekünk eddig adott.” /Lovasi András/

A Semmi Konferencia előadás dalait tartalmazó CD március 7-től kapható a MOL- töltőállomásokon.

https://www.youtube.com/watch?v=TUAlGZXz_ls

 

 

 

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestPrint this pageEmail this to someone
Részletek
Már
2017

Sárik Péter Trió X Beethoven

A Sárik Péter Trió új műsorában Beethoven műveit dolgozta át a saját stílusára. A koncerten a Mester szimfóniáinak és zongoraszonátáinak részletei hangzanak el. Beethoven dallamai és harmóniái keverednek a jazz és a popzene ritmusaival. A műsor nagy része természetesen improvizáció, a Trió megidézi azt a kort, amikor még a klasszikus zenészek is rögtönöztek. A Sárik Péter Trió koncertjein a közönség aktív részese az előadásnak, a zenekar minden koncerten előadja az Örömódát a hallgatók segítségével.
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestPrint this pageEmail this to someone
Részletek
Már
2017

Visz a víz | AKIMER

Az AKIMER néven induló fomrációt Vasicsek Öcsi János énekes hozta létre. A zenekar olyan elismert zenészekből áll, mint Vastag Gábor, Gyenge Lajos, Szabó Károly és Szkladányi András, akik ebben a különleges felállásban először zenélnek együtt. Hozzájuk csatlakozott a legendás Tátrai Tibor, aki nem csak szólistaként, hanem zeneszerzőként is közreműködik a lemezen, illetve Micheller Myrtill jazzénekesnő.

Meghívott vendég: Sipeki Zoltán, gitáros. Az együttest az Óbudai Danubia Kamarazenekara egészíti ki 13 fúvós, és vonós zenésszel.

A dalok meghatározó stílusa a rock, az anyag mégis igen változatos a slágeres lírai daltól a gospel-en át a rock&roll-ig.

A Hajdú László rendező által színpadra állított produkcióban műfajteremtő módon a zenei anyaghoz kapcsolódva dramatizált „rockjátékot”  mutatnak be színészek .

A zenészek személye, a muzsika nagyzenekari megszólalásban önmagában csemege az igényes zenét kedvelőknek, a különleges színházi produkcióval kiegészítve pedig a közönség egyedi élménnyel lesz gazdagabb.

 

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestPrint this pageEmail this to someone
Részletek
ápr
2017

GIGI | TAVASZI KONCERT

 

Radics Gigit 18 éves kora előtt számos rangos magyar zenei díjra jelölték (Fonogram, Comet, Bravo Otto), melyekez többször el is nyert. Számos nemzetközi koncert és fesztivál fellépője.

2012-ben Quincy Jones meghívására a híres Montreux-i Jazz Fesztiválon, 2013-ban az olasz Auditorium di Milano hangversenytermében, 2015- ben a Bécsi Állami Operaházban lépett fel.

Meghívott előadó volt Genfben a Világgazdasági Fórumon, illetve 2015 októberében New York-i Carnegie Hall-ban.
2015-ben az “István a király” rockoperában Réka szerepét énekelte
 Április 2-án a MOM Kulturális Központban egész estés koncertet ad. A koncert vendége Caramel lesz.
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestPrint this pageEmail this to someone
Részletek
ápr
2017

TátraiTrend!

Tátrai Tibor megfogalmazásában a Trend „kellemes, érthető és szerethető élőzene”. A két gitárost, Tátrai Tibort, “Tibuszt” és Pintér Tibort Glaser Péter bőgőn, Czibere József pedig ütőhangszereken kíséri. A zenekar kizárólag saját dalait játssza, leginkább smooth jazz és rhythm and blues stílusban – igazi örömzene ez.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestPrint this pageEmail this to someone
Részletek
ápr
2017

Lackfi János – Kaláka

Lackfi János és a Kaláka családi előadása a Költészet Napja közeledtével. A Kutyából szalonna új dalai és más versek, dalok, játék.

Lackfi János versei – a Kaláka zenéi

“A fogas kérdés jár fogászhoz? A fagyi tényleg visszanyal? És hány gombócos embert eszik? Ha a falnak füle van, jár hozzá füldugó? Hogy néz ki annak a talpa, aki pengeélen táncol? És a csótányok szoktak fuvolázni? Gatyában hegedülni jobb vagy kesztyűbe dudálni? Szoktatok görényt sétáltatni? Jártok elefánttal porcelánboltba? Repült már a szájatokba sült galamb vagy ágyúval kilőtt kókuszgolyó? Láttátok már két tükörrel a hátatok közepét? No, ilyen fontosságokkal van tele ez a könyv.

Rengeteg itt a szólás meg a közmondás, de csupa mai kölkös történetbe rejtve. Olvassátok csak úgy, buliból, akkor is tanultok! Ráadásnak itt van az árva kolbász balladája, a kiégett neoncső szomorú szerelmes története, akad kukásdal meg kátrányos nóta, asztali tikitaki meg süket vakablak, répahajigálós öregfiú meg utcakövet majszoló királykisasszony. A híres-neves Kaláka együttes pedig megmuzsikálja ezt a sok fületlen csodát a könyvbe bebújtatott CD-n! Lessétek, hallgassátok!”

Az előadást 6 éven felülieknek ajánljuk.

 

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestPrint this pageEmail this to someone
Részletek
ápr
2017

h-moll mise | Johann Sebastian Bach

Szólisták:

Bihari Adél ‒ szoprán

Banai Sára ‒ mezzoszoprán

Kun Ágnes Anna ‒ alt

Árvai Dániel ‒ tenor

Tarnai Dávid ‒ basszus

Ars Nova Sacra Énekegyüttes és Zenekar

művészeti vezető: Dr. Répássy Dénes

Vezényel: Antal Mátyás

 

Ars Nova Sacra Énekegyüttes
A kórus történetének kezdeteihez a 80-as évekig kell visszatekintenünk, amikor a kórus két alapítója, Répássy Dénes és Gábor egy kis csapat énekessel bemutatta az akkor Magyarországon még alig ismert Guillaume de Machaut teljes Notre Dame-i miséjét. Lényegében ez az együttes állt össze ismét 2005 őszén, hogy újra előadja a művet. Felvették az Ars Nova Sacra Énekegyüttes nevet, amely Machaut-ra utal: ars novának nevezik ugyanis azt a 14. századi zenei irányzatot, amelynek ő volt az egyik legjelentősebb mestere. A megközelítés pedig, amely a méltatlanul feledésbe merült, vagy alig ismert művek minőségi előadását célozta, azóta is az együttes sajátja, és sok tapasztalt kórusénekest, vagy éppen énekművészt terelt e közösségbe.
A kórust számos különböző szakma képviselői alkotják, de több évtizedes zenei tapasztalattal, magas zenei képzettséggel is rendelkeznek, melynek legfontosabb összetartó ereje a zene feltétlen szeretete és az az áldozatkészség, mely képes a tagok személyes igényeit, érdekeit alárendelni egy magasabb célnak, művészeti minőséget képviselő értékteremtésnek.
Ars poetica
A kórus fontos célja az, hogy minél többféle stílust műveljen, igyekszik átölelni Európa elmúlt ezer évének kórusművészetét. Ezen belül igyekszik minél több olyan művet bemutatni, amelyek kiemelkedő értéket képviselnek.
Koncertek
Oratorikus koncertjei során a kórus nagyzenekart, szólistákat és karmestert hív meg. Az Ars Nova Sacra a zenei élet legkiemelkedőbb tehetségű művészeivel dolgozik, ugyanakkor törekszik arra, hogy hosszú távon megmaradjon sajátos zenei attitűdje és önállósága, tehát nem kötelezi el magát egyetlen vezető mellett sem.
Versenyek, fesztiválok
2011. június – Hebden Bridge Arts Festival
2013. október – „Varsovia Cantat” IX. Varsói Nemzetközi Kórusverseny
• kamarakórus kategória 1. helyezés
2014. július – „Seghizzi” Nemzetközi Kórusverseny, Gorizia
• 1a kategória (1400‐1640 közötti művek): 3. hely és ezüst minősítés
• 1b kategória (1640‐1820 közötti művek): 2. hely és ezüst minősítés
• legjobb kamarakórus különdíj
2015. július – V. „Harman” Nemzetközi Kórusverseny és Fesztivál, Isztambul
• vegyeskar kategória 1. helyezés
Magyar kulturális napok a CulturElle Alapítvány szervezésében:
• 2013. október – Ingolstadt
• 2014. október – Würzburg
• 2015. október – Ulm
• 2016. október – Bamberg

 

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestPrint this pageEmail this to someone
Részletek
ápr
2017

MAGYAR KÖLTŐK ARCKÉPEI – Janus Pannoniustól Petőfi Sándorig | VIGH KRISTÓF | ŐSBEMUTATÓ

A Magyar Költők Arcképei című zenemű a Janus Pannoniustól Petőfi Sándorig terjedő irodalmi korszakot megjelenítő, 50 perces zongorakíséretes dalciklus, amely szimfonikus zenekari változatban is elkészült. Szerzője Vigh Kristóf, aki az új harmonikus „Refulgence” (Fénylő ragyogás) stílus képviselője. A mű a klasszikus magyar költők lelkületét kifejező, jellemző verseket, versrészleteket zenei köntösbe öltöztetve, időrendben, történelmi folytonosságban és egységes folyamatban ábrázolja. A mű a legszebb és legkifejezőbb magyar költői lélekmotívumokat gyűjti csokorba, s egy különleges zenei-költészeti időutazást valósít meg. A harmonikus zenei aláfestés, az öt énekes szólista, szoprán, mezzoszoprán, tenor, bariton, basszus egymást váltó szereplése, a korszak 12 jelentős költőjének összefüggő megjelenítése nagy élményt nyújt minden korosztály számára, zene és irodalomkedvelőknek egyaránt. A mű az irodalomtanítás segédeszközeként is remekül alkalmazható. Segítségével jobban megérthetjük s lélekben is átélhetjük a korszak magyar költőinek közös gyökerű, s egymást kiegészítő „léleküzenetét”. A mű létrehozását az NKA támogatta.

Előadók: Béres Timea – szoprán, Heim Mercedes – alt, Pálmai Árpád – tenor, Ambrus Ákos – bariton, Cser Péter – basszus

Zongorán közreműködik a szerző

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestPrint this pageEmail this to someone
Részletek
ápr
2017

MELINGO | KOCSMATANGÓ BUENOS AIRESBŐL

Daniel Melingo ugyanolyan rejtélyes, mint maga a tangó. Zenéjében egyszerre szól szent és profán, hegedű, tangóharmonika, gitár, bőgő hajol az érces hang után, buja bősége, egyedisége ellenére hangzása mégis merészen puritán.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestPrint this pageEmail this to someone
Részletek
ápr
2017

SOLARIS 1990 | lemezbemutató koncert

SOLARIS 1990 – a legendás SOLARIS dupla-album élő bemutatója.

 

Az életmű-sorozat 2017-es állomása a zenekar legnagyobb ívű kompozíciójáról, az idén 30 éves Los Angeles 2026-ról szól. 30 év után először teljes hosszban hangzik el a szvit, ahogy utoljára a három évtizeddel ezelőtti búcsúkoncerten hallhatta a közönség.

 

Maga az album, az 1990 eredetileg a zenekar fennállásának 10 éves jubileumára jelent meg,1990-ben. Azóta kultlemezzé vált, sokan ezt tartják a SOLARIS legmeghatározóbb lemezének.

 

Ezenkívül, amolyan ráadás-meglepetésként ősbemutatót is tart a zenekar: a legújabb Solaris-kompozíció, a Lonely Universe ezen a napon hangzik el először élőben.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestPrint this pageEmail this to someone
Részletek
ápr
2017

Sounds of Bábel

A Sounds of Bábel formáció 6 éve fogalmazódott meg baráti beszélgetések alkalmával. Bábel Klára bár klasszikus zenéből szerzett több diplomát, a koncert műsorszámai tükrözik az elmúlt 50 év énekes-táncos zenéihez kapcsolódó érdeklődését és szeretetét. A jazz trióra hasonlító formáció – a zongorát hárfa helyettesíti -, dallamhangszerekkel egészül ki, így a műsorszámok különleges átiratokban lesznek hallhatóak.

Közreműködnek: Balog Miklós – hegedű, Kanyó Dávid – fuvola, Fonay Tibor – basszusgitár, Tar Gergely – ütőhangszerek, Bábel Klára – hárfa

Műsor: Vivaldi, Piazzolla, Gershwin, Nina Simone, Paolo Conte, Benny Goodman, Ray Charles, Bobby Rydell, Abba zenéi
www.babelklara.hu

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestPrint this pageEmail this to someone
Részletek
ápr
2017

Versenymű két bohócra | A Les Rois Vagabonds újcirkusz előadása

A porondon Vivaldi, Strauss és Bach zenéje, ám a zenészek bohócok.
Vajon ezek a „Csavargó királyok” klasszikus vagy modern bohócok? Vagy inkább – ahogy Henry Miller író mondaná – a porond poétái? Bárhogy is, az előadás során szárnyakat igéznek a nézőkre, hogy velük együtt járhassák végig az emberiség útját. A bohócok nem komédiáznak: piros orruk, meszes arcuk, szokatlan ruháik mögül csupasz lelküket nyújtják át a nagyérdeműnek. Nyelvtelen beszélnek, mégis a kisgyermekektől a filozófusokig mindenki érti, amit mondanak. A mimika, az akrobatika és a zene segítségével egyszerre ejtik ámulatba, gondolkodtatják el és nevettetik meg a közönséget.

Alkotók és előadók | Igor Sellem, Julia Moa Caprez
Technika | Sacha Pinget, Florian Euvrard
Az előadás hossza | 70 perc
Producer | B’rillArt Production

 

Concerto for Two Clowns

Vivaldi, Strauss and Bach are on the programme…but the musicians are clowns.

Are the ‘Rois Vagabonds’ traditional or modern clowns? Or are they rather what Henry Miller aptly called “poets in action”? Either way, they give us wings with which to accompany them for a while on our shared human journey. These two clowns are not playing for laughs. The red nose, white makeup and outlandish costumes are simply a way for them to bare their souls.

Mime, acrobatics, music and very  few words: the Rois Vagabonds speak a universal language. Wise old philosophers and young children alike will be astonished, moved, amused and enchanted by their performance.

 

By and with Igor Sellem et Julia Moa Caprez

Technical support : Sacha Pinget, Florian Euvrard

Duration : 70 minutes

Recommanded age : 8 and above

Production : Les Rois Vagabonds

 

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestPrint this pageEmail this to someone
Részletek
máj
2017

Versenymű két bohócra | A Les Rois Vagabonds újcirkusz előadása

A porondon Vivaldi, Strauss és Bach zenéje, ám a zenészek bohócok.
Vajon ezek a „Csavargó királyok” klasszikus vagy modern bohócok? Vagy inkább – ahogy Henry Miller író mondaná – a porond poétái? Bárhogy is, az előadás során szárnyakat igéznek a nézőkre, hogy velük együtt járhassák végig az emberiség útját. A bohócok nem komédiáznak: piros orruk, meszes arcuk, szokatlan ruháik mögül csupasz lelküket nyújtják át a nagyérdeműnek. Nyelvtelen beszélnek, mégis a kisgyermekektől a filozófusokig mindenki érti, amit mondanak. A mimika, az akrobatika és a zene segítségével egyszerre ejtik ámulatba, gondolkodtatják el és nevettetik meg a közönséget.

Alkotók és előadók | Igor Sellem, Julia Moa Caprez
Technika | Sacha Pinget, Florian Euvrard
Az előadás hossza | 70 perc
Producer | B’rillArt Production

 

Concerto for Two Clowns

Vivaldi, Strauss and Bach are on the programme…but the musicians are clowns.

Are the ‘Rois Vagabonds’ traditional or modern clowns? Or are they rather what Henry Miller aptly called “poets in action”? Either way, they give us wings with which to accompany them for a while on our shared human journey. These two clowns are not playing for laughs. The red nose, white makeup and outlandish costumes are simply a way for them to bare their souls.

Mime, acrobatics, music and very  few words: the Rois Vagabonds speak a universal language. Wise old philosophers and young children alike will be astonished, moved, amused and enchanted by their performance.

 

By and with Igor Sellem et Julia Moa Caprez

Technical support : Sacha Pinget, Florian Euvrard

Duration : 70 minutes

Recommanded age : 8 and above

Production : Les Rois Vagabonds

 

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestPrint this pageEmail this to someone
Részletek
máj
2017